DIY - My New Pom Pom Beanie

  • Skrevet 15.02.2015
  • Klokken 16:14

Elsker min nye lue med dusk  Jeg er ikke så godt kjent med strikkeoppskrifter, og valgte derfor å finne ut av hvordan jeg ville ha den underveis. Til dere som er interessert i å strikke en tilsvarende lue, slik gjør du:

Legg opp 144 masker på rundpinne. Vrangbord; strikk fire rett og fire vrang til den er 6,5 cm. Mønsteret; vanlig flette, strikk 3x4 (12 masker per flette), og 4 vrange mellom hver flette. Strikk 4 omganger uten flette (12 rette og fire vrang). Gjenta dette til luen (uten vrangbord) er 15 cm lang. Så skal du redusere maskene jevnt til luen er passelig lang for deg. Jeg redserte med 9 masker per runde, og avsluttet da det ble for stramt å strikke på rundpinnen. Tre så tråden gjennom de gjenværende maskene og stram til. Fest så tråden. Lag en dusk og fest den til luen.

Litt rotete forklaring, men håper at dere litt mer erfarne "strikkere" skjønner hva jeg mener. Jeg brukte Sandnes mini alpakka garn. Til dere som ikke har strikket flette før så kan dere se en god youtube-video HER.

#diy #lue #pompom #beanie #dusk #mote #fashion #gjørdetselv #hobby #strikk #garn #håndarbeid

kommentarer: 9

Linda Kristiansen

15.02.2015 kl.16:47

Skikkelig fin!😃

estmon

15.02.2015 kl.16:54

Linda Kristiansen: Takk! :D

Siv-Elin Skoglund

16.02.2015 kl.16:41

Oi oi! Så utrolig fin! Jeg har tenkt å strikke meg ei lue, men har bare ikke funnet den "perfekte". Tror kanskje jeg går for denne altså. Hihi! Hvilken pinnestørrelse? :)

estmon

16.02.2015 kl.19:34

Siv: Tusen takk! :) Har også vært på leting etter den perfekte luen, og fant ut at jeg måtte strikke den selv ^^ Skal strikke den samme luen i en annen farge. Brukte 3 mm strikkepinner ^^

Tiril-Marie

16.02.2015 kl.20:49

Kjempefin! Flink du er :)

estmon

16.02.2015 kl.21:00

Tiril: Takk! :)

Silje S. Lopez

16.02.2015 kl.21:33

Var super fin :D

estmon

16.02.2015 kl.21:51

Silje S. Lopez: Takk! :D

fjellgeitbundingen

26.05.2015 kl.07:18

Så nydelig lue. Mønsteret kom enda bedre fram på nyeste lue. Takk for mønster. Tror jeg bør prøve denne en gang...

Legg igjen en kommentar

Esther Monshouwer

Jeg er en kvinne på 23 år, tatt bachelorgrad i Tromsø og bor nå i Trondheim. Bloggen min handler om mote, skjønnhet, interiør, diy, inspirasjon, og litt om hverdagen min. Konktakt: esther_monshouwer@hotmail.com.